Praktyczne porady ślubne

Obowiązki świadka i świadkowej w kościele

obowiązki świadka w kościele obrączki ślubne pudełko na koperty

Pełnienie funkcji świadka to ogromne wyróżnienie, ale i szereg obowiązków, którym należy sprostać. Podczas ślubu i wesela świadkowie stają się prawą ręką państwa młodych, pilnując aby cała uroczystość przebiegała zgodnie z planem. To duża odpowiedzialność. O czym każdy świadek i świadkowa powinni pamiętać?

Decyzja o tym, kto zostanie świadkiem, to niełatwe zadanie. Najczęściej wybór pada na najbliższą przyjaciółkę czy wieloletniego przyjaciela, choć bywa i tak, że zgodnie z rodzinną tradycją rola świadka i świadkowej przypada rodzeństwu przyszłych małżonków. Świadkowie zasiadają w kościele tuż za krzesłami narzeczonych, choć są też ceremonie, podczas których specjalne miejsce przygotowane dla świadków znajduje się w bocznej części ołtarza.

Żaden ślub nie odbędzie się bez podpisów świadków, każdy z nich koniecznie musi więc zabrać ze sobą dowód osobisty. Innymi dodatkami ślubnymi, których absolutnie nie można zapomnieć, są obrączki.

Moment, w którym świadek orientuje się, że zapomniał obrączek, to jeden z najczęściej powtarzających się motywów w komediach ślubnych. Nic dziwnego, bo to jedna z najważniejszych funkcji, jakie świadek ma do spełnienia w kościele. Obrączki trafiają do niego zwykle dzień wcześniej, a w całym ślubnym zamieszaniu niełatwo o pomyłkę.

Zadaniem świadka lub świadkowej jest podanie obrączek w odpowiednim czasie podczas mszy świętej. To szczególna chwila, która zostanie też upamiętniona na filmie z wesela. Aby ten gest wykonać z klasą, warto obrączki umieścić w specjalnie przygotowanym do tego celu pudełku. Podobnie jak wszystkie dodatki ślubne, pudełko na obrączki powinno być dopasowane do stylu, w jakim organizowane są ślub i wesele. Do wyboru są zarówno pudełka na obrączki w formie tacki, szkatułki, jak i grawerowanego drewnianego serca.

Po opuszczeniu kościoła świadek i świadkowa najczęściej towarzyszą nowożeńcom w trakcie odbierania życzeń, a tym samym także prezentów od gości. Aby ułatwić sobie to zadanie, warto pomyśleć o eleganckich pudełkach kartonowych lub drewnianych skrzynkach na koperty, dzięki którym z łatwością będzie można sprawnie odebrać upominki z rąk pary młodej, a następnie przetransportować je w bezpieczne miejsce.